Inter 2-1 Napoli

Ett Inter som spelade säkert och ibland blixtrade till lite extra vann med 2-1 mot Napoli på Giuseppe Meazza..Målen blev gjorda av Cordoba efter en hörna i 15:e minuten, 8 minuter senare gjorde Muntari yttligare ett mål som kan bli omgångens snyggaste. ett mycket fint anfall av Inter som ledde till att Maicon kunde assistera Muntari som lätt styrde in den i mål, Muntari assisterade även till Cordobas 1-0 mål.
Lavezzi gjorde Napolis mål i den 36 minuten även där efter att vackert spel, men då från Napolis sida. Målet diskuterades efter att det var offside,men har man en fungerande syn så ser man att Lavezzi står precis på offside-linjen.

spelare som utmärke sig lite extra idag var:

Cambiasso +++
Muntari +++
Lavezzi ++


här Kan du se alla mål från dagens match.


Inför: Inter - Panathinaikos


Sånt här vill vi se mer av på San Siro ikväll!





Ikväll möter Inter Panathinaikos på San Siro i Champions League-gruppspelets 5:e omgång.
Om Inter vinner så är vi garanterat i CL-slutspel!


Det här är truppen som José Mourinho kallat upp till matchen:


Målvakter: 1 Francesco Toldo, 12 Julio Cesar, 22 Paolo Orlandoni.

Försvarare: 2 Ivan Ramiro Cordoba, 6 Maxwell, 13 Maicon, 16 Nicolas Burdisso, 23 Marco Materazzi.

Mittfältare 4 Javier Zanetti, 5 Dejan Stankovic, 7 Luis Figo, 19 Esteban Cambiasso, 20 Sulley Muntari, 33 Amantino Mancini, 77 Ricardo Quaresma.

Anfallare: 8 Zlatan Ibrahimovic, 9 Julio Ricardo Cruz, 10 Adriano, 45 Mario Balotelli.


På presskonferensen innan matchen så tog Mourinho med sig Maicon. Detta är vad de hade att säga:



Vår startpunkt måste vara imorgon och inte idag, sa Mourinho till pressen.
Vi måste glömma den underbara vinsten mot Juventus. Vi måste vara försiktiga mot Panathinaikos för min erfarenhet visar att man måste koncentrera sig även mer efter en fantastiskt bra match.
Det är viktigt att vi är lugna imorgon och jag vill förmedla det här lugnet till laget. Vi ska inte vara rädda för dem, men vi ska akta oss för att underskatta en viktig motståndare i en viktig match.

Det som oroar mig är den "snälla" inställningen som vi kanske ser imorgon.
Vi går vidare med ett oavgjort resultat men vi har inte råd att göra några misstag.
Inställningen är mycket viktig i Champions League.
Vi måste spela mot alla motståndare med samma intenstiet och koncentration.
Det syns att de har en bra tränare eftersom de är så organiserade. Jag respekterar Panathinaikos men vill vinna matchen och gruppen imorgon och vänta på slutspelslottningen i lugn och ro.

Efter det pratade Mourinho om olika spelsystem:
Jag vann med Porto och Chelsea med hjälp av 4-4-2, sade han.
Det är varken jag eller Roberto Mancini som har uppfunnit det.
Att spela med diamantmittfält är kanske ett senare påhitt, men det är inte nytt.
Det är ett system som kan tolkas olika.
Jag tycker mycket mer om 4-3-3 och jag är övertygad om att ett lag som vill vinna och spela bra måste behärska det systemet, men som jag sa på min första presskonferens med Inter, jag är ingen idiot.
Jag kan göra ändringar beroende på olika situationer och spelares form.

Mourinho tror att det blir grekerna som går vidare tillsammans med Inter:
De har en bättre chans att gå vidare. Om de får med sig poäng från San Siro är det mycket bra för dem.
Jag är inte rädd för att säga att vi är bättre än dem.
Den grekiska ligan är inte som den italienska. Det är två helt olika lag med olika förutsättningar, men en fotbollsmatch är en fotbollsmatch och jag respekterar Panathinaikos.

Matchen sänds 20.45 på bland annat Viasat Fotboll.

FORZA RAGAZZI!!!
MOT STADIO OLIMPICO I ROM!!!


Inter 1 - 0 Juventus!!!!


Muntari precis efter målet.





Inter vann den mycket prestigefulla matchen som tills nyss kallades derby d'Italia på lördagskvällen.
Försvaret var stenhårt, mittfältet mycket starkt och Zlatan och Adriano hittade på många jobbiga saker för Chiellini och Co att reda ut. Zlatan vann definitivt matchen i matchen mot Chiellini, utan att säga att Chiellini var dålig.
Det ända som kunde varit snyggare var målet..:






Matchens plus:


+ Zlatan,han var bra matchen igenom.spelade säkert.mycket framåt för Inter

+ Adriano som spelade mycket bra och  fick stora applåder av San Siro när han blev utbytt.....

+ Målet. Inter kan tydligen göra lite fula mål också..

+ Resultatet. Nu har vi ett oslagbart argument mot alla Juventini tills nästa möte: 1-0....


Några Interspelare om matchen:

Esteban Cambiasso:

Detta är tre mycket viktiga poäng. Det här är en speciell match jämfört med alla andra och det visste vi alla.
Den är mycket viktig för fansen och för alla som följt derby d'Italia i åratal. Vi spelade en mycket bra match och vi förtjänar segern. Jag tackar min fru som har gjort en jättebra insats för den som är som min egen vinst - min dotter.

Dejan Stankovic:

Det var en trevlig match idag, sa Stankovic, utnämndes till matchens spelare. Vi gav aldrig upp över huvud taget, och vår kvalitet visade sig i slutet. Vi kämpade för varje boll och det gjorde skillnaden. Min roll på planen idag var ett mästerdrag av Mourinho, som spelade mig på den positionen för att jag skulle kunna utnyttja ytorna som anfallarna skapade.

Sulley Ali Muntari:

Jag gjorde inget snyggt mål idag men det var däremot mycket viktigt, sade Muntari till Mediaset. Vi jobbar stenhårt varje vecka och vi vill spela så här varje söndag. Tränaren sa hur vi skulle spela och vi gjorde det bra. Idag spelade jag en annan position än i Palermomatchen, och kanske var det lättare för mig idag. Men jag måste vara beredd på allt.

Betygen,Från Inter.it:

Spelare:        betyg:       ev. Gult/rött kort:      ev. mål / assist:

Julio Cesar8.0341  
Maicon7.5967  
Materazzi8.1873 Gult kort 
Samuel8.5550 Gult kort 
Maxwell7.2667  
Zanetti7.6023  
Cambiasso8.2164  
Muntari7.7275 Mål
Stankovic8.3047  
Ibrahimovic8.1077 Assist
Adriano7.6196  
Vieira6.7324  
Cruz6.8040  
Burdisso6.3241  






Nästa vecka 3 poäng mot Napoli!  Då förhoppningsvis Interista10# gör inför rapporten.
 FORZA RAGAZZI!!!!!


Videoklipp från dagens match: GRANDE !

Inter vann med 1-0 över Juventus idag, en match rapport kommer att publiceras imorgon.
Men nu så finns ett par härliga videoklipp från Dagens match..
GRANDE INTER!

En intervjuv med Muntari, på Italienska:


Intervjuv med Mourinho,även denna på Italienska:


Målet från matchen med Scarpini som kommentator, vackra bilder i videon! :



INTER PER SEMPRE NEL MIO CUORE !!  -  GRANDE INTER!

smått och gött - Mourinho: "Jag Gillar Inter mer..."



                                                                                         
  SLAGET OM ITALIEN

                                                             

Idag finns lite smått och gött på
Inter.it ... Mourinho hyllar Inter i intervjuv,Lagbilden 08/09 har publicerats,och det ÄR utsålt mot Juventus!
Men ett sådär besked var att Mourinho ville hålla vilka spelare som e med mot Juve internt, han släppte alltså ingen trupp idag.


Här nedan är en helt underbar INTERvjuv med Mourinho från
Inter.it:

Mourinho,Du har inte tränat samma lag hela säsongen detta år?
"Och jag kommer inte göra det heller imorgon för det är något omöjligt. Är det ett Problem?
Jag är en tränare som gillar stabilitet i laget,men just nu så är det omöjligt för mig att träna samma lag.
Maicon,Cordoba,samuel och Maxwell spelade 2 ligamatcher och det gjorde dem helt strålande.Jag skulle inte ha något imot imorgon att starta med dem imorgon hellr men tyvär så går det inte,för Cordoba är avstängd.Hur som helst,det är fotboll,det finns sådana här situationer och vi kan inget göra åt det.Jag har Materazzi och Burdisso tillängliga och dem är 2 alternativ."

När du tränade Chelsea what bettyde Inter - Juventus för dig?
"jag fokuserar mycket på den nuvarande ligan jag tränar i. Inter mot Milan eller Juventus och Barcelona - Real Madrid är helt klart viktiga matcher, Men jag fokuserar på mitt lag och ligan vi spelar i.

Om det är någon Serie A match på TV på en söndag och det är en stor match samtidigt som Barcelona möter Real Madrid så väljer jag att kolla på den Italienska matchen, men det är inte så att jag 'zappar`runt efter stora uppmärksammande matcher. Jag jobbar och bryr mig mer om den ligan jag tränar i just då. Ett exampel: Jag kommer inte ihåg att jag kollade på ett Italiensk derby när jag var i Chelsea. jag skulle kolla på en match från Premier League även om det inte är en stormatch eller så - får jag mer kunskap om dem lagen i Engelska ligan."


Du vill inte berätta truppen mot Juventus. Kan du gissa Juventus trupp?
"Juventus är ett stabilt lag just nu. Ranieri(Juves tränare)har inga problem att lösa för tillfället.Han har inga ´sista-minuten´ skador. Dem kommer att vara samma lag som dem haft dem gångna veckorna,Kanske Camoranese på mittfältet på Thiago eller Marchionnis position,men jag tror Inter kommer vara mer eller mindre samma lag."

Håller du med dem som säger att Inter bara spelar bra när Zlatan är i form?
"No, Därför att han spelar även när vi spelar ovadgjort vid vinst eller en förlust."

På presskonferansen som Claudio Ranieri hadde så gratta han dig till det taktiska "invation" du har tagit med dig till Italien, har du något att säga om det?
"jag kommer att prata med han när jag ser han. Jag behöver inga 'budbärare',media,TV eller internet... i fotboll så möter man människor när man spelar mot dem,när man går på bio eller på flygplatsen. många har alltid frågat mig vad som händer när jag träffar Ranieri. vi träffades för nån dag sedan i Coverciano och ingen annan var med då.och det hände långt ifrån media ögon..det här är fotboll,det är min philofosi av livet, Tack..men nej jag behöver inga 'budbärare'"

Hur viktiga har dessa dagar att vila varit för Zlatan?
"
Imorgon får vi se, jag tror att det är viktigt och ärligt att agera såhär. när Landslaget väljer att låta en spelare vila,tror jag inte det är det rätta att kalla hem spelaren för att träna med oss i Appiano. Jag bestämde att han skulle återvända till oss samma dag som han skulle ha återvänt om han inte vilade i Landslagaet."

Del piero är i en strålande form. är du orolig för hans frisparkar nära straffområdet?
Del Piero är en frispark's speciallist,han ororar mig precis som jag gör mot alla andra frisparks speciallister."

Vad gillar du mest med Juve? Vad har dem SvartVita imponerat dig mest med?
"Jag Gillar Inter mer...!"

Brasilien krossade Portugal med 6-2 någon kommntar?
(LER) Inter spelarna i Brasilien spelade väldigt bra."


Förra veckan sade du att Inter och Juventus skulle inte ha samma poäng i tabellen när dem klev ut på Giuseppe Meazza och du hadde rätt. hur kommer tabellen se ut efter matchen imorgon?
"bara att vänta och se."





Härliga bilder från Inter.it:


Lagfotot 2008/2009

Rui Farias och Mourinho

Tjuve-dödaren

Nicolas Burdisso,

Crespo och Super Mario snackar..

Viera kommer lyckligt vis tillbaka från landslags uppdrag hel.

Sänker han sitt gammla lag?!

INFÖR; Inter - Juventus: Derby d´Italia vara eller icke vara

Det har intensivt under veckan diskuteras om man fortfarande ska eller kan kalla det för Derby d´Italia när Juventus och Inter möts på Svenskafans.com
Dem flesta Interfansen har kommit överens om att det går inte längre att kalla det för Derby d´Italia längre eftersom Juventus har nu spelat i Serie B. Medans Juve fansen väljer att fortfarande kalla det för Derby d´Italia som är Derby av Italien på svenska.

Från början så kallade man mötet mellan Inter och Juventus för Derby d´Italia för att dem lagen var dem ända lag som inte spelat i Serie B, Men sedan Calcio skandalen som upptäcktes sommaren 2006 då Juventus åkte ner till Serie B PGA deras fusk som inte är värt att älta engång till för ni vet alla hela historien.
Juventus kom sen efter en säsong i Serie B upp till högsta ligan Serie A igen och då när matchen kom,matchen som var den största och uppmärksammande i Italienska media : Inter - Juventus så har
Inter fansen samt Juve fansen inför varje möte nu i 2 år diskuterat om man ska kalla det för Derby d´Italia.
Men när Inter officiella hemsida kallar det för Derby d´Italia så är det vell ändå avgjort?

vad tycker nu? - Kommentera..

Cordoba är avstängd på lördag efter det gula kortet han fick i matchen mot Palermo,Maicon och Quaresma har båda ett varsit gult kort.
För Juventus så är
ingen avstängd. men dem har Grygera och Molinaro som båda besitter ett gult kort.

Moratti hadde även några ord om matchen på lördag:

Inter-Juventus närmar sig. Stor spänning ...
"Det är alltid spänning för den här typen av match mot en klassisk konkurrent och som sådan, spelarna och fansen känner det."

Juventus president Cobolli Gigli sa att han är säker på seger och han har redan förutsett resultatet: 2-1 till Juventus.
"Jag är glad för honom, och att han sover gott i dessa dagar. Vi får se ..."

Ibrahimović har fortfarande gjort mål mot Juve. denna gång?
"Det viktiga är att Ibrahimović spelar som han gjorde i Palermo. Han är i form. Oavsett om det är ett mål eller en assist, huvudsaken är att han fortsätter spela så här."


trolig startelva på lördag:
                                                      Julio Cruz - Zlatan;
                                  Zanetti - Cambiasso - Muntari - Quaresma;
                                      Maxwell - Materazzi - Samuel - Maicon;
                                                             Julio César

Mourinho har ännu inte tagit ut truppen,men den kommer att publiceras på bloggen när den är uttagen.

Efter matchen så publicerar vi resultatet,Video-bilder,statistik samt betyg..

Giacinto Facchetti...

Giocinto Facchetti,våran oförglömliga president kommer imorgon att ännu en gång få någonting döpt efter sig,denna gång så är det Zappatoni sjukhuset i Cassano d'Adda som står på tur.
Sjukhuset ligger nära Facchetti's hem och imorgon fredag så kommer cermonim att äga rum,av Zappatoni  - sjukhuset chef och Facchetti familjen.
För flera dagar sedan så grundades Fondazione Giocinto Facchetti .

GRAZIE MILLE FACCHETTI !



För övrigt så gjorde Maicon och Adriano mål för Brasilianska landslaget igår..Båda kommer hem helt friska och utan skador.


Palermo 0-2 Inter


Zlatan är Zlatan.

Zlatan och Mourinho tystade kritiken när vi både vann säkert och Zlatan gjorde båda målen borta mot mittenlaget Palermo. Efter en ganska händelselös första halvlek så gnistrade det till först med ett långskott ca 20 sekunder in på andra halvlek och sedan kvarten senare när Zlatan satte en frispark (!!) där hastigheten på bollen uppmättes till 124 kilometer i timmen.



Här kan ni se highlights:


           


  Betygen:

Julio Cesar: 6.5- Gjorde ett par bra räddningar i första halvlek men hade det väldigt lugnt i andra. Stabil insats.

Maxwell: 7.0- Skötte sig bra på vänsterkanten. Gjorde flera bra passningskombinationer.

Cordoba: 6.5- Gjorde ett bra jobb när han höll koll på Miccoli. Missar matchen mot Juventus på grund av ett gult kort.  

Samuel: 7.0-  Var lugn och sansad och levde upp till sitt smeknamn 'The Wall.'  

Maicon: 7.0- Gjorde lite som han ville och visade varför han är en av de bästa högerbackarna i världen. 

Muntari: 6.0- Slet hårt på mittfältet innan han blev utbytt i andra halvlek. 

Cambiasso: 7.0- Ännu en bra match av vår framtida kapten. Cambiasso överallt på mittfältet och hjälpte till både i anfall och försvar.

Zanetti: 6.0- Vår evigt unga kapten fortsatte sin Inter-karriär med en bra insats.

Viera: 6.5- Fransmannen gjorde ingen besviken och skötte sig bra på mittfältet.

Cruz: 7.0- Trädgårdsmästaren inledde svagt men spelade upp sig i andra och förtjänade kanske ett mål. Visade varför han ska vara inhoppare.

Ibrahimovic: 8.5- I första var han ganska osynlig som Zlatan kan vara. I andra dominerade han totalt, som bara Zlatan kan. Ett fantastiskt långskott och en kanonfrispark i 124 km/h. Vi hoppas på fler drömmål!

Inhoppare:

Stankovic
(64") 6.5,  Kom in och tog över Muntaris roll på ett bra sätt. Passarna satt där de skulle.

Mancini (65") 6.5, Mancini han inte uträtta mycket ,men han bjöd oss på några blixtsnabba överstegsfinter och ett bra skott.

Burdisso (86") Burdisso spelade för kort tid för ett betyg men han gjorde inga fel på den tiden han var inne. Bytte av Vieira och fick spela i en ovan roll.

Palermo - Inter: Startelvorna



Detta är de officiella startelvorna för kvällens match.

Palermo startar med:

                            12 Fontana;

 16 Cassani, 80 Carrozzieri, 5 Bovo, 42 Balzaretti;

     8 Migliaccio, 11 Liverani (c), 23 Bresciano;

                           30 Simplicio;

                    10 Miccoli, 7 Cavani.

På bänken har de: 1 Uikani, 14 Guana, 15 Dellafiore, 18 Ciaramitaro, 20 Budan, 24 Kjaer, 77 Lanzafame.



Inter startar med:

                   12 Julio Cesar;

13 Maicon, 2 Cordoba, 25 Samuel, 6 Maxwell; 

  14 Vieira, 19 Cambiasso, 4 Zanetti (c); 

                      20 Muntari;, 

               8 Ibrahimovic, 9 Cruz. 


Och på bänken har vi: 1 Toldo, 5 Stankovic, 16 Burdisso, 21 Obinna, 23 Materazzi, 33 Mancini och 45 Balotelli.  

Resultat, videoklipp och betyg kommer efter matchen.

FORZA RAGAZZI!!!!


INFÖR PALERMO - INTER: ADRIANO? MUNTARI !

Idag tog Mourinho ut truppen till Palermo matchen som spelas imorgon, För några dagar sedan sade Mourinho att Adriano skulle bli uttagen i truppen och han skulle spela, men Adriano är en engång INTE med i truppen.
Där i mot är vår Ghanska spelare Muntari tillbaka i truppen.

Det har under veckan sagts att Adriano har blivit förkyld och fått en influensa, vilket är troligt då han inte har varit med på någon träning dem senaste dagarna.
"Adriano skulle vara uttagen i truppen idag men han har fått en influensa" sa Mourinho på dagens PK.


Ricardo Quaresma blev inte uttagen idag till truppen, för han har fått tre dagar ledigt att så han kan  träffa sin familjen.
så här sade Mourinho om det:
"Jag gav Quaresma chansen att få ledigt från fotbollen i 3 dagar så han kunde träffa sin familj,Han bor själv här i Italien och jag ville han skulle få träffa sin familj i några dagar. Nästa vecka kommer att bli en viktig vecka för han, Det är Landslags match för honom 2 dagar innan Tjuventus matchen. Många spelare kommer att vara borta på Landslags samling så Quaresma kommer vara en viktig spelare för oss mot Tjuventus."

"jag kan avslöja att Muntari, Zlatan och 9 andra spelare kommer att starta imorgon." sa Mourinho.
 Det betyder att Muntari är tillbaka från skadan som han ådrog sig i matchen mot Genoa för 4 veckor sedan,Och Zlatan gör imorgon sin 12:e start i 12 Serie A-matcher.



TRUPPEN MOT PALERMO:

Målvakter: 1 Francesco Toldo, 12 Julio Cesar, 22 Paolo Orlandoni.


Försvarare:
2 Ivan Ramiro Cordoba, 6 Maxwell, 13 Maicon, 16 Nicolas Burdisso, 25 Walter Samuel, 23 Marco Materazzi, 39 Davide Santon


Mittfältare:
4 Javier Zanetti, 5 Dejan Stankovic, 14 Patrick Vieira, 19 Esteban Cambiasso, 20 Sulley Muntari, 36 Francesco Bolzoni, 33 Amantino Mancini

Anfallare:
 8 Zlatan Ibrahimovic, 9 Julio Cruz, 21 Victor Obinna, 45 Mario Balotelli.



Inter har mött Palermo totalt 21 gånger . Där Inter har vunnit 7 gånger,spelat ovadgjort 10 gånger och förlorat 4 gånger.
på 2000-talet så har Inter mött Palermo 4 gånger:


Okt 28 20070-0 
Nov 26 20061-27' Ibrahimovic, 62' Vieira, 46' Amauri
Sep 10 20053-251' Terlizzi, 20' Corini, 68' Makinwa, 86' Cruz, 95' Cruz
Jan 30 20050-25' Vieri, 58' Vieri

Palermo har 1 avstängd och 2 med gula kort, Inter har ingen avstängd och 3 med gula kort:

Palermo
Gult kort: Balzaretti, Bovo.
Avstängd: Nocerino.

Inter
Gult kort: Cordoba, Maicon, Quaresma.
Avstängd:  


trolig start elva imorgon:

              Balotelli - Cruz - Zlatan
         Zanetti - Cambiasso - Muntari
   Maxwell - Cordoba - Samuel - Maicon
                         Julio César

(Kommentera gärna in era startelvor som ni tror eller vill att Mourinho ska ställa upp)


Matchen spelas imorgon och visas på kanal9 med avspark 20.30.

ADRIANO TILLBAKA

José Mourinho har sagt i en intervju med Sky Sports att Adriano kommer att bli uttagen och kommer att spela nästa omgång då Inter möter Palermo på borta plan.

När Adriano var och festade med Ronaldinho och kom försent på träning för 4 veckor sen trodde nog inte Adriano han själv att det skulle kosta honom 4 matcher. Det var läxan för han kom försent, men nu har Mourinho gått ut och sagt att Adriano kommer Att spela mot Palermo i veckan.
"Adriano Kommer säkerligen att vara tillbaka mot Palermo, och han kommer att spela." sade Mourinho till Sky Sport Italia.




Äntligen över?!

Mourinho komenterade även Quaresma´s form kurva:    

"Quaresma har ingen speciell bra relation med San Srio - Han blir "booed" och han spelar inte så bra.
Jag har tänkt på det här och jag kanske bara ska spela han när vi spelar borta" mumlade Mourinho.


TRUPPEN: INTER - UDINESE

Idag tog José Mourinho ut truppen mot Udinese. Den matchen spelas på Giuseppe Meazza med avspark klockan 15.00 på söndag.

Det som är att notera är att en engång så är Adriano INTE  med.


Målvakter:
1 Francesco Toldo, 12 Julio Cesar, 22 Paolo Orlandoni.


Försvarare
:
2 Ivan Ramiro Cordoba, 6 Maxwell, 13 Maicon, 16 Nicolas Burdisso, 23 Marco Materazzi, 25 Walter Samuel.


Mittfältare
:
4 Javier Zanetti, 5 Dejan Stankovic, 14 Patrick Vieira, 19 Esteban Cambiasso, 33 Amantino Mancini, 77 Ricardo Quaresma.


Anfallare:
8 Zlatan Ibrahimovic, 9 Julio Ricardo Cruz, 18 Hernan Crespo, 21 Victor Obinna, 45 Mario Balotelli.


Jag tror att Mourinho kommer att ställa upp så här på söndag( 4-4-2):

                                 Balotelli - Zlatan
            Zanetti - Cambiasso - Viera - Quaresma
             Maxwell - Materazzi - Cordoba - Maicon
                                     Julio César


VOLVO ITALIA!



Volvo Italien, en ´guld sponsor´ till Inter för det 2:a året nu,
 delade idag ut en varsin bil till samtliga spelare i laget.
Det är Volvo´s nya bil XC60 som dem fick ta imot imorse innan träningen.
11 av spelarna hjälpte till att presentera bilen officiellt efter dagens träning.



källa: inter.it


INFÖR Anorthosis - INTER

Då var det dags igen, Champions League. Med samma motståndare som förra Champions league omgången nämligen laget från Cypern:  Anorthosis
Förra omgången då vi mötte Anorthosis så vann Inter med 1-0. Efter mål av Adriano

Adriano saknas fortfarande i truppen som Mourinho tog ut igår, Men därimot är Cruz tillbaka. "The Speciel One" tog även ut en massa primavera spelare.

Mourinho om Cruz:  "Julio är med oss men han kommer inte att starta imorgon. Det är viktigt för laget att ha en sån spelare av Cruz kaliber och erfarenhet."

Mourinho om Adriano: " Adriano  får mer speltid om han vill det, som han gjorde förut när han jobbade väldigt bra. Han är inte med oss denna gång, men det är 2 Champions League matcher kvar och jag är säker på att han är med i truppen då om han vill det."



TRUPPEN:

Målvakter: 1 Francesco Toldo, 12 Julio Cesar, 22 Paolo Orlandoni.


Försvarare:
2 Ivan Ramiro Cordoba, 6 Maxwell, 13 Maicon, 16 Nicolas Burdisso, 23 Marco Materazzi, 39 Davide Santon.


Mittfältare
: 4 Javier Zanetti, 5 Dejan Stankovic, 14 Patrick Vieira, 19 Esteban Cambiasso, 33 Amantino Mancini, 36 Francesco Bolzoni, 44 Luca Tremolada, 77 Ricardo Quaresma.


Anfallare:
8 Zlatan Ibrahimovic, 9 Julio Ricardo Cruz, 41 Mattia Destro, 45 Mario Balotelli.


Bilder från dagens träning i Cypern:


Äntligen tillbaka..  Julio Cruz

Zlatan Ibrahimovic.

Burdisso försöker blocka Maicons Boll, Bolzoni ser på.

Mourinho kollar på Javier Zanetti


Julio César och José Mourinho på dagens  presskonferans. Skönt att se
en nöjd Mourinho.